LOVES & CURSE Debitantski nosač zvuka rock benda Slick Stings: ugodno, melodiozno, ritmično i s trunčicom retroozračja

novilist - prije 16 sati - link

Ugodno, melodiozno, ritmično… i sve to s s trunčicom retroozračja i dobrodošle nostalgije za nekim pomalo već i romantičnim rock zvukom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća, zlatnih desetljeća rock glazbe. Sve to nudi »Loves & Curse«, debitantski album novog hrvatskog rock benda koji čine prokušani rock majstori pjevač Tomislav Žalac i bas-gitarist Mislav Kurspahić (Erotic Biljan and His Heretics), gitarist Matko Botić (My Buddy Moose, The Strange) te bubnjar Tomislav Peretić (Shoot Me Wendy).

Ova je četvorka složila album od 11 pjesama i više od 40 minuta dobre glazbe rađene po uzoru na dane kad se rock iz zabave pretvarao u agresivniji i progresivniji izraz protkan natruhama psihodelije. Baš stoga u njihovoj glazbi nije teško kao uzore nazrijeti velikane kao što su Doorsi, Beatlesi ili Van Morissonov sastav Them, čak i The Kinks, kao i mnogi drugi.

Znaju nasmijati i rasplesati

Uz dobru glazbu karakteristika Slick Stingsa su i na trenutke vrlo zanimljivi i duhoviti tekstovi pa tako, primjerice, u »3000 Miles« slušamo kroz srednje brzi ritam priču o Lucy koja ima prekrasne oči i on joj tvrdi kako je on čovjek njena života. Nažalost, Lucy živi 3000 milja daleko, u Brooklynu! U »16 Tones« kroz nešto oporiji blues-rock zvuk slušamo kako će »16 tona moje ljubavi pasti na tvoje srce i slomiti sve tvoje kosti« (!) da bi u sjajnoj rockerskoj »My Baby’s On Fire« slušali priču o djevojci punoj strasti, ali i činjenici da ga ona više ne želi, bar mu je tako poručila njena majka.

Sklick Stings, dakle, znaju nasmijati, ali i itekako rasplesati. Primjerice, uvodna razigrana »The End of the World« s tvrdnjom kako će je slijediti do kraja svijeta i tek se onda smiriti, ima onaj čuveni i neponovljivi bubnjarski uvod pjesme »Ballromm Blitz« grupe Sweet. »Control You« spaja, sami kažu, garažni rock i melodiznost popa šezdesetih, a na to je desetljeće itekako naslonjena vedra i pozitivne energije prepuna »Someday«, kao i »Gone Steady«, moćni garažni rock uvod s dobrim udarima gitare i uletima bubnja koji podsjećaju na divljinu i agresivnost grupe The Stooges.

Pravi ljetni hit-singl

Nekoliko pjesama prava su (i to vrlo uspješna!) posveta psihodeliji. »Beautiful Chelsea Wrapper« vinjeta je osamljenika iz velegrada izvedena u laganini psihodeličnom stilu kasnih šezdesetih s podosta višeglasnog pjevanja. »Devil is Picking It’s Nose« melankolični je i tužni osvrt na kraj ljubavi (»Nemoj reći ništa jer bi mogla reći nešto što će zaboljeti«) s odličnom Botićevom gitarom koja »plače« i u vrlo dobroj »One in a Milion« u kojoj se iskazuje i ritam-sekcija te back vokali da bi u »Comisa« (čitaj Komiža) ponudili pravi ljetni hit-singl pojačan mediteranskim zvukom gitare i općim ugodnim morskim ozračjem.

Sve u svemu, kroz pjesme o ljubavi i prokletstvu, tako bismo mogli prevesti naziv albuma, Slick Stings jasno su pokazali da imaju i znaju što reći, pa njihov debitantski istup zaslužuje sve pohvale, posebno stoga jer su s ovih četrdesetak minuta glazbe mlađem slušateljstvu vjerno i uspješno pokazali kako u rock prošlosti ima itekako puno dobrih izvora uživanja.

Suradnici na albumu

Album je nastajao u studiju Rattus Rattus, sa snimateljem Bornom Maksanom, te u kućnom studiju Matka Botića. Snimljeni materijal u kastavskom studiju G.I.S. zaokružili su cijenjeni riječki glazbenici Zoran Medved kao producent te Matej Zec koji je izradio miks i mastering.

Album su svojim glasovima oplemenile Petra Kovačić Botić, Zvonka Obajdin i Mirna Škrgatić, a akademski slikar i dizajner Mislav Lešić Đurakov osmislio je likovni identitet cijelog projekta, stvarajući upečatljivu vizualnu popudbinu zvučnom zapisu.

Objava LOVES & CURSE Debitantski nosač zvuka rock benda Slick Stings: ugodno, melodiozno, ritmično i s trunčicom retroozračja pojavila se prvi puta na Novi list.

pročitaj cijeli članak

RIF (107)