novilist - prije 3 sata - link

RIJEKA Nedjeljno jutro, vedro i sunčano, kao stvoreno za provesti ga na plaži, plivajući u moru, a potom osvježenje potražiti u kafiću nadomak plaži.

Ukratko je to opis naše nedjeljne patrole po plažama Pećinama koje su u to nedjeljno jutro brojile velik broj kupača.

Brojni automobili naslagani duž Ulice Šetalište XIII. divizije nagovijestili su gužvu na plažama podno glavne ceste. Mravinjak ljudi i ručnik na ručniku na popularnom Sablićevu.

I mlado i staro, i domaći, i stranci našli su svoj kutak raja na glasovitoj plaži koja slovi za najljepšu riječku plažu.

Foto galerija: Đir po Pećinama Foto: Ana Križanec

Riječki predah

Među mnogim ručnicima i onaj Antonija i Ive. Riječko-zagrebački par svaki slobodni trenutak vikendom koristi kako bi iz metropole došao na zasluženi riječki predah.

Prije dužeg godišnjeg odmora, vikendi u Rijeci dobro posluže kao bijeg od užurbane svakodnevice.

– Preko godine živimo u Zagrebu pa sad tijekom ljeta svaki vikend pobjegnemo na more. Sad će uskoro i godišnji pa ćemo više vremena boraviti na moru.

Nema ljepše nego doći doma u Rijeku i otići na plažu. Kako vikendima putujemo iz i za Zagreb, primjećujemo da je sezona stigla i da su gužve pojačane.

Sada nam je trebalo više nego duplo više vremena da dođemo u Rijeku. Gotovo četiri sata smo putovali, ali kada dođemo ovdje, sve se to isplati, kažu nam Antonio iz Rijeke i Iva iz Zagreba.

Antonio je, kako kaže, odrastao u Rijeci i dobro pozna sve zakutke grada. Iva je uz dečka počela otkrivati Rijeku i ima samo riječi hvale.

– Kada dođemo u Rijeku, ne propuštam pizzu u Pampasu ili Parizu i kupanje u Kostreni ili na Pećinama. I posjet Gradini. U Rijeci moram izdvojiti Trsat i cijelu Gradinu, obližnju crkvu na Trsatu, zvjezdarnicu, koktele na zvjezdarnici, ali i centar grada, šetnjicu Korzom.

Sviđa mi se ta atmosfera Rijeke i arhitektura. Prvi put sam na Sablićevu. Inače ljetujem na Braču, a ovo more i plaža doista mogu parirati otoku. Što možda ne bih očekivala, budući da nije izolirani otok, ali zaista je čisto, predivno more, dodaje Iva.

Dobro opremljeno

I doista, popularno Sablićevo dobro je opremljeno. Pristupačan silaz do plaže, tuš u kojem se s tijela kupača može isprati sol ili potražiti osvježenje. Dostupni su i koševi za smeće, kao i kafić, popularni beach bar Kamov s bogatom ponudom.

Posjetitelji iz Trsta, Alexia i Gabriele, kažu kako ovakvih plaža nema u Trstu, a Sicilijanac Gabriele navodi kako je Sablićevo slično plažama iz njegovog kraja.

– Ovdje smo došli na vikend. Vidjeli smo da je more prekrasno i htjeli smo provesti lijepi vikend za dvoje. Usto, vidjeli smo da grad izgleda zanimljivo i vrijedan je posjeta.

Iz ekonomičnog pogleda na stvari, sve je izgledalo vrlo povoljno, stoga smo rekli »zašto ne« i odlučili doći. Ovo nam je prvi posjet Rijeci. Rijeka je vrlo poznati grad u Italiji. Nismo mnogo razgledavali grad, više vremena provodimo na plaži, kaže par.

Alexiji se sviđa cjelokupni dojam Rijeke, a uz pohvale plaži, nadodaje kako joj, zbog zdravstvenog stanja, nedostaje raznolikija ponuda hrane.

– Prošle noći izašli smo u grad i dojmio me se velik broj ljudi u gradskom središtu i živa atmosfera. To mi se sviđa jer, primjerice, u Trstu baš i nema toliko ljudi navečer u gradu.

Plaža je sjajna, izgleda odlično, jedino mi nedostaje malo veća ponuda hrane, jer imam celijakiju i ne mogu jesti gluten, tvrdi Alexia.

Uz sunčanje na ležaljkama, par je svoj vikend priveo kraju, na plaži kakve nema u gradu gdje žive.

– Sjajno mi je na Sablićevu jer u Trstu nemamo plaže koje su nalik ovoj. Sve su nekako umjetne pa samim time i neudobne za boraviti. Ovdje mi je sjajno. Inače sam sa Sicilije pa su mi ovakve plaže poznatije i radije ih posjećujem, dodaje Gabriele.

Avanturistički vikend

Turistički i avanturistički svoj riječki vikend provode Bjelovarci Luka i Borna. Kao u pjesmi Bolesne Braće, »u ovoj priči o dvojici prijatelja, svaka slučajnost je nenamjerna«, no ovi likovi nisu izmišljeni!

– Iz Bjelovara smo ovdje došli na vikend. Nemamo ni apartman, u autu smo odspavali nekoliko sati. Avanturistički. Izlasci, kupanje. Prvi put smo u Rijeci, iskreno ne sviđa mi se baš. Grad nije baš čist, ljudi nekako čudno malo…, iskren je Borna.

U želji da osjete ljetne radosti, Rijeku su odabrali u posljednji čas.

– Došli smo u Rijeku jer nam je bila najbliža. Dogovorili smo se ići na bazen u Zagreb i onda kažem ja »Ajmo mi zapravo na more!« Idemo u Rijeku na more. Dva-tri sata nam treba, nema gužve. Gdje ćemo spavati? Pa u autu!, slažu se prijatelji.

Povrh kupanja, dečkima su izlasci omiljena ljetna razonoda, a u izjavama nama, pozdravili su svoje roditelje.

– Subotnji izlasci navečer su nezaobilazni. Bili smo sinoć u Conceptu u izlasku. Čuli smo da su tamo najbolji izlasci. Bilo je dosta dobro. Ocjena osam od deset.

Jutros zato imamo rehabilitaciju u moru. Čak mi je malo i pretoplo, dodaje Luka. Nismo se svojima javili od jučer, tako da eto da i ovim putem naši znaju gdje smo, nastavljaju momci.

No stres pivica

Povrh para iz Trsta javlja se spomenuti »Kamov«. Kafić koji je dobio ime po sušačkom pjesniku, na Sablićevu je otvoren prije nekoliko godina.

Uz pivo za tri eura, aperol za šest, kavu oko dva eura, a od sladoleda najpopularniji King od oko tri eura, posjećenost kafića je velika, kaže nam vrijedni konobar Matija Munjas Slugić.

– Svaki dan ima jako puno ljudi, što na plaži koja je puna od osam ujutro do večernjih sati, a samim time i u kafiću. I sami vidite, nema mnogo mjesta za ručnike, a shodno tome i mi imamo puno posla.

Radno vrijeme je od 9 sati do 1 preko tjedna, a vikendom budemo do 2. Znamo dovesti DJ-a, pa lagani house svira. Rekao bih da je pivo najpopularnije piće. Dođu stranci, popiju pivicu, malo se opuste.

Velika većina posjetitelja su stranci. To me ne iznenađuje, budući da je prilagođena za jednu od najljepših u Hrvatskoj, stoga vjerojatno gosti kad guglaju riječke plaže, ova im prva izađe, a naši ljudi imaju svoje plažu gdje radije idu. Tko god dođe na plažu, neka nas posjeti u Kamovu, gostoljubivo izjavljuje Matija.

Matija je našao vremena reći nekoliko riječi uslijed radnog dana i puno posla u kafiću. Uz zauzete stolove na terasi, svoje mjesto za šankom pronašao je Mehmed Samardžić koji iz Bosne na Sablićevo dolazi punih dvadeset godina.

– Ovdje dolazim već dvadeset godina i mogu vam reći da je ovo jedna od najboljih plaža. Prije pet godina bila je među deset najljepših plaža, čak i u europskom rangu.

Bio je pisani trag o tome negdje. Jedna je stvarno od najljepših. Ovaj kafić je pridodan plaži prije otprilike pet godina i otada dolazi mnogo više gostiju.

Kafić je trebao ovoj plaži. Najradije se kupam ujutro, oko 10, 12 sati. Svakome bih poželio da dođe i posjeti ovu plažu, kazao je Mehmed Samardžić.

Svaki dan na more

Sablićevo smo ostavili iza sebe i krenuli dalje koračati Pećinama. Na autobusnoj stanici, simpatična Vlasta Bučić čekala je svoga supruga i otkrila nam brojne pojedinosti njezine ljetne svakodnevice.

– Suprug i ja idemo svaki dan na more, kad nije kakva druga obaveza, popodne odmor pod klimom doma i navečer šetnja, kad malo splase vrućina! Na more obavezno u jutarnjim satima.

Mi smo tu već u 7.30 i onda nekako do 11 sati. Jako nam se sviđa doći na Pećine, na plažu Balavica. Ne znam je li to službeni naziv plaže, ali mi je svi tako zovemo.

Jako nam paše. Tu su uglavnom penzići. Navečer kad dođemo doma iz šetnje, pogledamo neku seriju. Tako, ljetno. Svako godišnje doba nosi nešto svoje, kaže Vlasta Bučić.

Spustivši se na plažu Grčevo, Mirjana Bulić Mataruka odmah nam je prišla s pohvalom Gradu te još jednom situacijom koja se može riješiti.

– Tuš je bio pokvaren i slomljen. U roku tjedan dana napravili su novi. To je nevjerojatno i vrijedno pohvale Gradu Rijeci. Bravo. I još bih bila zahvalna Gradu kada bi nam popravili ove stepenice za prilaz plaži.

More odnosi šljunak pa su se stepenice s donje strane isprale. Nemaju potporu odozdo i odlomit će se. Vidite, završetak od cementa koji ispod sebe nema potpore.

Ako se ne popravi, to će se iduće godine skroz odlomiti, oprezna je Mirjana Bulić Mataruka koja dodaje i to kako je kupanje u jutarnjim satima njezna lijepa rutina.

Uglavnom u jutarnjim satima, od 8 ili 8.30 sam tu i do podne se najduže zadržim pa doma.

I na Grčevu, skladna slika. Tuš je, čuli smo, popravljen, na plaži vlada mir, a kupači djelić oaze mogu naći na zidiću smještenom u hladu krošnje.

Mnogi kupači hidriraju se u obližnjem Pajolu. Popularni bar na Pećinama znana je oaza na kraju grada. Svojim ležaljkama te umjetničkim slikama i knjigama koje krase interijer, kafić doista prikazuje pitoreskni kutak za osvježenje. Uz svakodnevno radno vrijeme od 8 do 2 sata, posjetitelja ima mnogo.

Dobru sezonu opisuje nam vlasnik Pajola Haris Tančica.

– Kafić godinama funkcionira poprilično dobro, posebice sada kada je ljeto i mjesec srpanj koji je prilično dobar za godišnje odmore pa i mi imamo puno posjetitelja.

Trudimo se biti nešto drugačiji, posebniji od svega ostalog i nadamo se da u tome uspijevamo. Nudimo koktele, standardnu cugu, imamo dobra vina…

Kao i svaki beach bar, više biramo kvalitetu vina, raznih rakija i sličnog. Gosti biraju svakakva pića, zavisno od doba dana u koje nas posjete.

Nekako, čini mi se da smo prepoznati baš po vinima u toj večernoj varijanti. Nastojali smo da cijene budu prihvatljivi. Cijene butelja naših vinara su 16-17 eura.

Nagovaramo ljude da, ako već piju neki gemišt, piju s kvalitetnijim vinima. Kave su oko 2 eura. Trudimo se biti lokalni bar.

Imamo mnogo domaćih gostiju iz grada i s cijenama se pokušavamo tako posložiti. Svaku večer je zabavno, imamo svako toliko i neki program, kazao je Tančica.

Hvali more, drž’ se šanka

U dobroj atmosferi kafića istaknuo se Goran. Čovjek s majicom s natpisom »pomalo« slika je i prilika ljetnog uživanja, stoga – hvali more, drž’ se šanka!

– U kafiću ne tražim predah od mora, budući da sam jutros zaboravio ponijeti kupaće gaće. Tako da – hvali more, drž’ se šanka. Uz hladno pivo, dobru ekipu i dobro društvo ništa nije problem.

Samo laganini. Tu sam par dana i onda idem južnije uz hrvatsku obalu, pomalo nam je kazao Goran.

A filozofiju »pomalo« uspješno su usvojile Tatiana i Katarina. Ukrajinke u našemu gradu žive od početka rata u Ukrajini. Svoju sreću pronašle su u Rijeci, a ljeta provode duž plaža u predjelu Pećina.

Uz ljetne radosti, djevojke uspješno prihvaćaju hrvatske navike

– Ova plaža nam je najbliža od kuće, a i jako mirna pa volimo doći na nju. Bili smo na Sablićevu, ali tamo je uvijek velika gužva. Obično posjećujemo ovu plažu.

Sjajno je more, toplo je, imamo sve što nam treba. Lubenica nam je najradije ljetno osvježenje. Hrvatska navika koju smo usvojili je »pomalo«.

U Hrvatskoj znamo kako biti »polako«, ha, ha, ha. Primjerice, višestano ispijanje kave smo itekako usvojile, slažu se prijateljice Tatiana i Katarina.

Objava Đir po Pećinama: Obišli smo plaže na istoku Rijeke, i domaći i gosti su – oduševljeni pojavila se prvi puta na Novi list.