novilist - prije 7 sati - link

Nakon prošlotjednog đira po popularnim plažama Pećina, svoj ljetni »plažopis« nastavili smo na Kantridi. Ni zapadna strana grada ništa manje ne zaostaje s ljetnim sadržajima, turističkom ponudom i dobrom posjećenošću.

Svoju oazu mira u jutarnjim satima, predah vikendom ili zabavu ljetne noći na plažama Kantride traže i pronalaze mnogi.

U svome reportažnom pohodu, pohodili smo plaže »ispod bazena i ispod stadiona.« I iako u to subotnje jutro vrijeme nije bilo pravo ljetno, morske radosti bile su postojane.

Plaža Ploče ispod bazena godinama bilježi dobru posjećenost. Uz kopnenu površinu od deset četvornih kilometara, površina mora koje se ubraja pod plažu iznosi 8,2 kilometra.

Uz ugostiteljsku ponudu, tuševe i kabinu za presvlačenje, ulaz za invalide i sadržaje za djecu, na plaži stoji obavijest koja govori o održivosti gradnje plaža.

»U tijeku je znanstveni projekt monitoringa plaže Ploče. Cilj projekta je otkriti mehanizme kretanja plažnog materijala na nasutim plažama.

U sklopu projekta postavljeni su obluci označeni bojama pomoću kojih znanstvenici evidentiraju pomicanje pojedinih oblutaka.

Molimo sve sugrađane da ne diraju označene oblutke kako bi projekt rezultirao što boljim rezultatima«, stoji na ploči koju je postavio Grad.

Jutarnji ritual

Rutina mnogih je otići na kupanje u jutarnjih satima, pa tako i Zagrepčanke Mire koja u Rijeci provodi svoje ljetne dane.

– Preko dana je poprilično jako sunce, stoga je rutina doći u jutarnjim satima, okupati se, posušiti i otići. Na plažu obično stižem oko 9 sati, nakon što se obave sve jutarnje kupovine i doručak.

Dva sata su naša u moru i oko 11 već idemo doma. A i zdravo je! Pogotovo ove godine kada je more poprilično toplo, kada se može duže biti u moru i plivati.

Meni je cilj više biti u moru nego vani. S obzirom na jačinu sunca, hvatam ga što manje. Trudimo se svaki dan doći na plažu, čim više možemo, upravo zato jer nam je to najbolji način razgibavanja.

U vodi se bolje i bezbolnije razgibaju svi mišići nego na suhom i super se započne dan! Živim u Zagrebu, a u Rijeku sam došla kod sestre na mjesec dana, kaže nam Mira.

Iz Zagreba su na plažu stigli i Filip i Jasmin. Avanturisti u Rijeku jurnuli na vikend kako bi uzeli predah od radnog tjedna. Cilj im je bio istražiti što sve Rijeka nudi.

– Došli smo iz Zagreba jer smo htjeli ovog vikenda pobjeći na more. Odlučili smo se za Rijeku jer je veći grad, življe mjesto, ima dobrih klubova, a i plaže su jako lijepe.

Nisam bio u Rijeci više od deset godina! Tu smo sat i pol, dva sata, zasad smo zadovoljni. S ceste smo vidjeli ovu plažu. Činila se lijepom pa smo je odlučili posjetiti.

I kad smo došli rekli smo »to je to.« Jako je ugodno. More je osvježavajuće i jako paše u ovim jutarnjim satima, govori Filip.

Morske radosti

Jasmin dodaje koje su mu omiljene aktivnosti na plaži te kako mu je žao što se na plaži Ploče više ne može zaigrati odbojka.

– Obično kad idemo na more, fora mi je odigrati uno s ekipom. Šteta što nema više odbojke na pijesku ovdje. To je isto jako dobar način upoznavanja s novim ljudima, strancima…

Odbojka na pijesku bi se sjajno tu uklopila kao ljetna razonoda. Nakon plaže idemo spontano istražiti grad. Danas mi je prvi dan da sam u Rijeci, stoga ćemo provjeriti i ponudu u centru.

Dok je otkrivanja noćnog života grada disciplina nešto starijih, djeca svoju zabavu traže na vodenom dvorcu.

Niz gumenih zabavnih poligona postavljeno je na plažama duž cijelog zaljeva, a onaj ispod bazena bilježi manju potražnju nego lani, tvrdi nam Martin Berisha koji naplaćuje ulaz.

– Dvadesetak dana sam tu u sezoni i kada sam u smjeni, uvijek sam na usluzi. Iako je potražnja nešto manja nego prošle godine, uglavnom djeca idu na vodeni dvorac.

Stariji dolaze rjeđe, no kada dođu, često su u pratnji djece. Najčešće nas posjećuju djeca od 5 pa sve do 15 godina, a dolaze i dječaci i djevojčice.

Najčešće se odluče provesti sat vremena na vodenom dvorcu što iznosi 10 eura. Otvoreni smo od 9 ujutro do 9 navečer, navodi Martin.

Gužva ispod stadiona

Nakon dugog plivanja, kupači osvježenje pronalaze u brojnim ugostiteljskim objektima postavljenima uz plažu, pa tako i na štandu gdje smo popričali sa studentom pomorskog fakulteta kojemu je ovo prvo ljeto da radi na tom mjestu.

– Radim sezonu na štandu. Ovo mi je prvo ljeto kako sam tu angažiran, no budući da mi cura i prijatelji tu rade otprije, već sam dva-tri ljeta upoznat sa situacijom.

Sad već mjesec i više dana radim ovdje, pečem pomfrit, izdajem račune i nudim sladolede. Pomfrit je najpopularniji izbor naših gostiju.

I kuglice sladoleda. Naši su gosti članovi svih generacija, a najviše posla bude oko ručka, oko 15 sati popodne, kaže Mario Krapić.

Gužvovito je i ispod stadiona Kantrida. Od niza plaža, svaka je popunjena; kako one za ljude, tako i ona ograđena za omiljene, umiljate četveronošce.

Pseća plaža na Kantridi ograđena je ogradom, a usto ima i koš za smeće kako bi vlasnici imali gdje odložiti sve ono što očiste za svojim ljubimcima.

Helena i Damjan plažu su posjetili sa svojom Po. Nakon duge šetnje, ova engleska buldogica na plaži je pronašla trenutke zasluženog odmora.

– Ovo joj je prvo kupanje i super je to podnijela! Ide u more sama. Ovo nam je i prvi put da smo na ovoj plaži.

Vidjeli smo da nam je to najbliža pseća plaža do koje bismo mogli doći pješke, stoga smo spojili šetnju i kupanje kako bismo ju posjetili i okupali se.

Inače smo u centru pa smo morali nešto više hodati do ovdje, što Po baš i ne voli. Njezine rutine su izležavanje. Danas je možda i ponajviše hodala. Sad smo se preselili u Rijeku, stoga nam je ovo prvo ljeto ovdje, kaže Damjan.

Pivo i gemišt

Na parkiralištu uz plažu, očekivano, vlada velika gužva. U moru automobila ističe se i veliki crveni kombi u kojemu je svoj put do hrvatske obale pronašla i mlada ekipa iz Njemačke.

Leni, Santl, Sepp, Gigla, Herbert, Baumi, uz pohvale hrvatskom pivu, započeli su svoj odmor na Jadranu.

– Danas nam je prvi dan da smo došli na ljetovanje u Rijeku. Došli smo prije svega dva sata i odmah otišli na plažu. Nekima od nas ovo je prvi boravak u Hrvatskoj, a neki su je i prije posjetili.

Ovo nam je prvi zajednički izlet na koji smo doputovali zajedno, kao grupa prijatelja. Dosjetili smo se da bi Hrvatska mogla biti sjajna destinacija za nas.

Stigli smo ovdje kombijem. Plaža je sjajna, no more nam je malo prehladno. Tjedan dana ostat ćemo ovdje i nadamo se sjajnom provodu, kazala nam je glasnogovornica Leni.

Velika posjećenost plaže nije iznenadila, a ne čudi niti dugogodišnje uspješno poslovanje kafića Morski prasac, upoznaje nas konobar Mateo.

– Ove je godine dobra atmosfera. Dobro je ljeto. Nešto je manje turista, ali to je, sve u svemu, i očekivano. Prasac je već 18 godina jako poznato mjesto.

Plaža, kao što vidite, dobro izgleda. Uredili su plažu sitnijim kamenčićima. Svaki dan je ovako popunjena, a kada joj se prilazi s parkirališta, vidi se mnogo naslaganih suncobrana.

Ljudi obožavaju ovu plažu. Plaža je posjećena od jutra do mraka, a neki nas čak i dočekaju ujutro. Navečer pustimo laganini glazbu iz našeg kafića, stoga vlada opuštajuća atmosfera.

Pivo je piće koje ima najveću potražnju. Pivo i gemišti – ljetno i osvježavajuće, govori Mateo Miletić.

Uz simpatičnu knjižnicu u kojoj se svatko može poslužiti ponuđenim ljetnim štivom, tuševe, toalet i ugostiteljsku ponudu, velika posjećenost i, kako Mateo svjedoči, polje suncobrana, ne čudi što je plaža kod Morskog prasca znano okupljalište Riječana.

Objava Kantrida užitaka. Netko na plažu po osvježenje, netko na druženje, a netko po ljetne radosti pojavila se prvi puta na Novi list.

pročitaj cijeli članak

KANTRIDA (25)more (211)rijeka (1178)Rijeka & Regija (1167)sezona (54)